10.05.2020

Kavanozun Dibi -2-


 Kahvaltı yaptıktan sonra mutfağı toplayıp doğrudan odama geçip hazırlanmaya başladım. Babam iki dakikada hazırlanıp dışarı çıkmış dışarı çıkarken de çabuk olsun demişti. Annemle bizde ev daha toplu olsun diye bir yandan hazırlanmaya çalışırken bir yandan yatakları toplayıp evin dağınık olan diğer odalarına ufak dokunuşlar yapıyorduk. Annem bir yandan babama kızıyor bir yandan acele ettiği için eli ayağına dolaşıyordu. Hal böyle olunca daha da çok sinirleniyordu.

- " Bak şuna, çıktı dışarı. Yok kız bu adam iflah olmaz. Bir insan düşünür bir sorar bir işin ucundan tutar. Yok ama ben böyle alıştırdım. Nasıl olsa Feride her işe koşacak her işi halledecek."

Annem sinirlendiğinde ben hiç bir şey söylemiyordum. Söyleyemiyordum. Babam dışarda arabanın kornasına basarak bizi daha da aceleye getiriyordu. Sinirli olan annem daha çok sinirleniyordu. En son hazırlanıp çıkmıştık evden. Biz arabayla yol aldıktan sonra annem " Ocağı kapattık mı?" diye bana sorunca bende " Ocağı kapattım, kapıları kontrol ettim. ütünün fişini çektim. Son olarakta dış kapının kilidini çevirdim" diye cevapladım. Zira her zaman teker teker usanmadan o sordukça ben usanır bunalırdım. Aramızda geçen ve bir müddet devam eden gürültüden sonra bir anda sessizlik olmuştu. bir dakika boyunca devam eden bu sessizliği annemin hepimizin tahmin ettiği o cümlesi bozmuştu.

- " Kız çocuğu doğdu."

Evet anneme göre bir sohbetin ortasında aniden o sohbet kesilip sessizlik olunca bir kız çocuğu doğuyordu. Annemin bu tarz inançları vardı. Bazen bunaltsa da elimizden bir şey gelmiyordu. Babam her zaman ki gibi anneme " Desene doğdu bir Feride daha" der annemi kızdırırdı. onlar kendi aralarında tatlı atışmalarını izlerken kendimi gülerken bulurdum. Düşünür dururdum. Babam bunca acı yaşamışken nasıl olurda ailesine bu acıları hiç çaktırmazdı. Güçlüydü babam. Babam çok gülen birisidir normalde ama her gülüşü gerçek değildi. Bilirdim ki gülen sadece dudaklarıydı. Babamın gözleri sadece annemle atıştıklarında gülüyordu. Ondandı benim onlar atışırken gülümsemem.


-1. Bölüm okumak isteyenler için :)


10 yorum:

Adsız dedi ki...

İkinci paragrafta aynen annem o da hep öyle der babama :)

Bayan Hohori dedi ki...

SANATLI PENCEREM;
:) ANNENE SEVGİLER BENDEN OLSUN,

Lady Wednesday dedi ki...

Tatlı atışmaları dinlemek keyifli oluyor :)

Bayan Hohori dedi ki...

LADY WEDNESDAY;
atışmaların içinde sevgi varsa keyif vermez mi :) teşekkürler :))

Sevda ÜNLÜ dedi ki...

Anneler ve babalar her coğrafyada aynılar :))

Bayan Hohori dedi ki...

Sevda ÜNLÜ;
Coğrafya kaderdir :)) ikisi de varolsunlar hep :)

Gül Özdemir dedi ki...

Kız çocuğu doğdu inanışını ilk kez duydum, kaleminize sağlık :)

Bayan Hohori dedi ki...

Gül Özdemir;

Bende ilk defa duymuştum, sonraları çok duyar oldum :))

deeptone dedi ki...

çok tatlı. kız çocuğu doğdu bu güzeldi. bir de babanın sadece anne ile atışırken gülümsemesi :)

Bayan Hohori dedi ki...

deeptone ;
Yaaa ben çok duyuyorum kız doğdu olayını :)) teşekkürler :)

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon