10.17.2020

Masal Diyarı






Bir yerde duymuştum. Deniz kabukları okyanustan dalga seslerini içine hapseder. Kıyıya vurur ve birisinin kendisini bulmasını bekler. Bulan kişiye, bulunmadığı diyarlardan belki de hiç tanık olmayacağı sesleri dinletirmiş. Bir yanında denizin hışırtısı bir yanda deniz kabuğunun hediyesi. Bir mırıltı dökülür  huzurla dudaklarından. Orkestranı kurmuşsundur o anda. Kalbin ritim tutmuş. Eşsiz bir seyircin var. Doğa!

Bir çocuk düşün. Bu sensin ama. Kendi çocukluğun. Bir masal diyarına alıp götürmüş seni elinden tutup. O çocuk parmağıyla bir yeri işaret ediyor. Karşında al yanaklı, uzunca burunlu Pinokyo. Kırmızı Şapkalı Kız kurtla başı belada yine. Külkedisi! Prens gelince Sindirella olmuştu, gidince külkedisine dönüştü yeniden. Heidi dedesinin başından inmiyordu adeta. Keloğlan, garip anasıyla atışıyor. Nasreddin Hoca yine ders veriyordu.

Çocukluğum elimi bırakıp onların yanına gidiyor. Takip etmek istiyorum, adım atamıyorum ama. Bana oradan el sallıyor. Rüzgar esintiyle bir şarkı söylüyor bana..

"Elini tuttum sıcacıktı, yüreği elimdeymiş gibi."

Bir melodi...

"Sevgi neydi? Sevgi emekti."

"Uçuşan yaprak, boş bir salıncak."


Bir anda uyanmıştım. Gün ortasıydı. Yorgundum. Açık olan bilgisayarımdan Selvi Boylum Al Yazmalım şarkısı çalıyordu. Ekranda Türkan Şoray ve Kadir İnanır. Şarkı çalmaya devam ederken defterime not alıyorum.


Çünkü gerçekler acıyla yoğrulmuştu.

Masallar ise hayal ürünü,

Biraz şaşkınlık, Biraz mutluluk, umut ve sabır vardı tarifinde.

Bu sebeple büyüdükçe daha da çok masallara ihtiyaç vardı.

Bana masal anlatır mısın?


11 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Ben de masalları çok seviyorum. Deniz kabuklarının müziği eşliğinde dinlemek isterdim.
Sevgiyle.

deeptone dedi ki...

ah çok güzeldiii hepsi amaa o deniz kabuğunun sesleri getirmesi buluşu çok güzeldii yaaa :)

Bayan Hohori dedi ki...

Makbule Abalı
Bir gün deniz kabuğu bulmanız dileğiyle.. sevgiler benden çokça:)

Bayan Hohori dedi ki...

İlkay
Herkesin masalı muradına ererek biter umarım:)

Bayan Hohori dedi ki...

Deeptone
Teşekkürler deep beğenmene çok sevindim :)

Gizli Özne dedi ki...

Yazınızı okurken deniz kabuğunu da, masal kahramanlarını da karşımda hissettim. Ve çocukluğumu...
Çok içtendi, kaleminize sağlık :)

DüşTasarımcısı dedi ki...

Çok güzeldi..Evde bir sürü deniz kabuğum var bazen kulağıma dayar müziği duymaya çalışırım :)
Kesinlikle katılıyorum biz büyüklerin daha çok masala ihtiyacımız var.

Bayan Hohori dedi ki...

Gizli Özne
Beğenmenize çok sevindim teşekkür ederim :)

Bayan Hohori dedi ki...

DüşTasarımcısı;

ben de çok seviyorum deniz kabuklarını.. Eskiden vardı benimde ama kaybettim onu. :)

Ebemkuşağı dedi ki...

Bir varmış bir yokmuş. Yolu sevgi olanlar bu rada buluşmuş.:) Küçük,büyük,herkese lazım masallar...

Bayan Hohori dedi ki...

Ebemkuşağı ;

bu kadar çok geç cevapladığım için üzgünüm :(
Yolumuz hep sevgiye çıksın inşallah :)

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon