2.14.2020

KARGA







Bir karga ilişiyor gözüme. Koca koca camların ardında ayakta durmuş onun semada süzülüp asfalt yola inişini izliyorum . Olmak istemediğim ama olmak zorunda kaldığım yerde öylece kollarımı arkada bağlamış onu izliyorum. Başı,
kanatları siyah; başındaki siyahlık karnına doğru devam ediyor. İri zeytin misali gözleri, parlak gri gövdesi ile yoldan geçen arabalara aldırmadan bir öteye bir beriye gidip duruyor. Daha sonra başka karga ilişiyor gözüme , o daha yüksekte. Yolda duran arkadaşını izliyor. Tiz bir “ Gaaak.”sesi. Diğer karga cevap veriyor “Gaaaak”. Yüksekte olan karga da iniyor yola. Yolda aradıklarını bulmuşlarcasına gagalarını sürekli yere vurup duruyorlar.
Onlar ayaklarına değil kanatlarına güveniyorlar. 
Kendime inancımın yittiği şu zamanda kargayı kıskanır oldum. Benim neden kanatlarım yok?  Neye güveneyim, sığınağım ne, hangi denizde limanım var?...
Uzaktan çocuk sesleri,kahkahaları. Kaldırımdan kızlı erkekli grup birbirleriyle şakalaşıp geçiyor. Onların yoldan gelip geçişini izlemeye devam ediyorum. Ufkumdan yitip gittikten sonra yarım kalan işime dönmeden son kez kargalara bakıyorum. Yoklar. Uçup gitmişti. Yada benim kargalara ilgim bitmişti. Bilmiyorum..
Şu üç dakikalık zaman diliminde kargayı da kıskanmıştım. Ben de kanat çırpsaydım. Hayalden hayale koşsaydım.

8 yorum:

yasampare dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsınız

Bayan Hohori dedi ki...

yasampare;

Teşekkür ederim..

*mehtap dedi ki...

Kargalar hep ilgi çekici olmuştur insanlar için. Masalı, tekerlemesi yapılan kuşlardandır.

Nesha dedi ki...

Betimlemeniz çok iyi. Çok fazla karga sevmezdim de sabah balkonuma geldiler kafalarını cama vuruyorlardı biz eve girince aç kaldı canlar. :(

deeptone dedi ki...

ay evey yaa bi uçabilseydiiiik :)

Bayan Hohori dedi ki...

Mehtap evet karga olsun martılar yada bülbüller yazın dünyasında oldukça yer alıyor. Yorumun ve zaman ayırdığım için teşekkür ederim

Bayan Hohori dedi ki...

Yazımbari; Teşekkür ederim öncelikle. Kargaların belgeselini izledikten sonra bana ilgi çekici gelmeye başladılar :) akıllı hayvanlar vesselam :)

Bayan Hohori dedi ki...

Deeptone hele şu karantina günlerinde uçmayı daha çok istedim sanki :))

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon