9.30.2020

Kavanozun Dibi -1-


 Bugün hava berrak ve güneşli. Gök yüzünde bir tane bile bulut yok. Kuşların cıvıltısı, tavukların ötüşü insana huzur veriyordu. Hatta cırcır böceklerinin o rahatsız edici sesi bile hoşunuza gidiyor. Hafif meltem vardı. Annem mutfakta kahvaltıyı hazırlıyordu. Onun çıkardığı seslere uyanmıştım. Aslında çoktan uyanmış ama zihnim açık şekilde uyumaya çalışıyordum. Bu sabah beni kaldırmamıştı annem. Normalde annem sabah erken kalkar ahıra gitmeden beni uyandırır kahvaltıyı hazırla derdi. Güneş resmen odama doğmuştu bu sabah. 

Annem softayı kurmuş, çayı demlemiş herkesi kahvaltıya çağırıyordu. evde üç kişiydik. Annem, babam ve ben. Tek çocuktum. Benden sonra çocukları olmamıştı. çok denemişlerdi ama olmamıştı. Nedense bu da benim işime gelmişti. Tek çocuk olmak güzeldi benim için. Bugün annemim doğduğu eve gidecektik. Her pazar günü anneanneme giderdik. Babamın ailesi çok erken göçmüşler dünyadan. Babam daha evlenmemişti. Trafik kazasında. Babaannemin resmi bizde vardı ama dedemim bir fotoğrafı bile yoktu. O sebeple görmedim hiç. Aslında merakta ediyorum nasıl göründüğünü. En küçük amcam dedeme benziyormuş. Herkes öyle diyor. Dedem vakti zamanında çok kötü birisiymiş, herkes korkarmış ondan. Babam ve amcamlar dedem eve gelince, evden kaçarlarmış. Hatta bir keresinde babam anlatmıştı:" Babam eve sinirli gelmişti biz de korkumuzdan bize bağırmasın diye bir gece ağaçta uyumuştuk". Çok dövmüş onları..  Babaannem hakkında da çok şey bilmiyorum.

Babamın büyüdüğü ev Üç katlı evimizin tam karşısında. İki göz oda.. Artık harabe şeklinde, genelde odunluk olarak kullanılıyor. Genelde bizlerde oyun oynarız içinde. saklambaç vb.. Çocukluğum  babamın da büyüdüğü bu mahallede geçti. Düz bir vadide bir kaç ev ve olabildiğince ağaçlarla kaplı. Biraz aşağısında bir dere var. O dere eskiden ne gürül akardı. Şimdilerde kurumaya ramak kaldı. Tabi bu dere gibi hayatımızda da giden, değişen şeyler olmuştu. Tıpkı bulunduğumuz mahalle gibi. Yosun kaplamış hayatlara dalga vuran manşetleri andıran amansız bir hastalık gibiydi. Sert rüzgar hiç eksik olmadı mahallemizden. 

YENİ HİKAYE İLE GELDİM :))

6 yorum:

Persephone dedi ki...

Kaleminize sağlık. Devamı için meraktayım... Sevgiler...

Bayan Hohori dedi ki...

teşekkür ederim, kısa zamanda gelecek :)

deeptone dedi ki...

nefis yaaaa oleey çok güzel bir hikaye olacaaaak :)

Bayan Hohori dedi ki...

teşekkürler :)) yazmayı bende heyecanlanıyorum... uzun zaman oldu hikaye yazmayalı :)

Ebemkuşağı dedi ki...

Çok güzel bir hikaye olmuş. Ben biraz tersten başladım önce diğer bölümü okumuşum. İkisini okuyunca daha güzel oldu. Kaleminize sağlık...

Bayan Hohori dedi ki...

EBEMKUŞAĞI;

BEĞENMENE SEVİNDİM TEŞEKKÜR EDERİM.. :)

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon