7.21.2020

Bir İyilik Bin Kötülük


Matem içinde yüreğim. Bu kadar hassas olmaktan nefret ettim. Gücümü harcadım, tahammülüm tükendi. Kendimi tanıyamıyorum artık dediğim en uç noktaya ulaştığımı düşünmem suç olmasa gerek. Zira bu naiflikteki tüm çabalarımı solduran ne kadar şey varsa yaşadım. Kimseye de kızamıyorum kendime kızdığım kadar.” Ne vardı bu kadar hassas olmasaydım” demeden alamıyorum kendimi. İyilik olsun dedikçe ikiyüzlülüğün en âlasıyla tanıştım. Annem “ Herkesin söylediği yanına kâr kalıyor.” derken aldığı yaraları göz ardı ederek geçemeyeceğim bu sefer. Zira ağızdan çıkan bu söz onunda zamanında bu dersden faydalandığını anlamama yetiyor.
Yıkan insanlığa, Cahit Zarifoğlu’nun da dediği gibi “ Ben bu çağdan nefret ettim. Etimle kemiğimle nefret ettim. “.
 Hani kötülüğün ülkesi, sınırı, vatanı da yok.. İnsanlık da öyle. Sınırları biz koyduk. Siyah beyazı çeker derler. Bir kötü seni kendine benzetir derler. Bir iyi nasıl başaramaz bunu..
Hangisi daha güçlü? Bunu bilmem ama herkesin ortak paydada buluşacağı bir nokta var ki o da yıkıcı olanın kötülük olduğu. Peki yıkıcı olanı bu kadar güçlü kılan ne?.
Kötülüğün doğası gereği yıkıntısı daha fazla oluyor, iyilik ise bunun hepsini toparlayamıyor. Yoksa insan fazla mı kırılgan? Kırılgan olduğu için mi kötülüğün yıkıcılığı altında eziliyor?
İnsana, hayvana, bitkiye, doğaya, insanlığa, güven duygusuna, hislere… Her şeye bir zararı var bu meretin. Merak, kötülüğe iten sebep nedir diye düşünmeden edemiyor insan elbet! Ama bu kötülüğe ulaşmadan/bulaşmadan önce araya ufak bir iyilik girse sonuç değişmez mi?
İhtiras, hırs, nefs! Üçü birleşince en nefis kötülük oluştuğu gibi en nefis iyiliğide doğuruyor dimi. Ne tezat durum!
Peki iyilik kötülükten mi doğuyor yoksa kötülüğe has bir durum mu iyilik?

10 yorum:

Beytullah Poyraz dedi ki...

Bu çağdan nefret etmiyorum ama bu çağı meydana getiren insanlardan nefret ediyorum... Yoksa suçlu biz miyiz? Her yer kötülükle doldu diye diye her yeri kötülükle mi doldurduk? Güzel bir yayın... Ellerinize sağlık...

tülin dedi ki...

İyi olmak zordur çünkü. Hatta iyi olmaya çalışmak bile zordur. Kötülüğün neredeyse kutsallaştırıldığı bir çağdayız ne yazık ki.

Bayan Hohori dedi ki...

Beytullah Poyraz;
Düşünülesi.. İnsan ne yaparsa en çok kendine yapar derler. Sanırım haklı bir söylem. İnsanlar olarak en çok insanlığa darbe vurduk. Teşekkürler 😊

Bayan Hohori dedi ki...

Tülin;
İnsan kalmak mesele. İnsan doğuyoruz ama...
Kötülük kutsallaşıyor mu yoksa destek mi görüyor? İkisi de belki de. Teşekkür ederim 😄

Momentos dedi ki...

Bazen derin bir umutsuzluğa düşüyorum.. bizler çok güzel günler yaşadık ama gençler için çok üzülüyorum.. :/

Bayan Hohori dedi ki...

Momentos;

Böyle bedbaht bir dönemdeler ki..

deeptone dedi ki...

aman hadiii iyi şeyler düşüneliiim :)

Gizli Özne dedi ki...

Hassas kalpler için dünya bir cehennemdir sözü geldi benim de aklıma. Elden bir şey gelmiyor, hisler değişmiyor. Zamanla, olgunlaştıkça hafifliyor sadece...

Bayan Hohori dedi ki...

deeptone;
hep öyle yapıyoz ama :)

Bayan Hohori dedi ki...

Gizli Özne;
Acılar zamanla hafifliyor , adı olgunluk mu yoksa zamanın sırrı mı bilemem ama bir şeyler silikleşiyor.

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon